Retourzendingen en terugbetalingen

Voor alle aankopen op Chicco.be heb je de mogelijkheid om je bestelling binnen 14 dagen na de leveringsdatum terug te sturen. Het is mogelijk de bestelling geheel of gedeeltelijk terug te sturen.

Om de retourprocedure te activeren, logt u zich in op Mijn Chicco account en gaat u naar de rubriek "Bestellingen", kiest u de bestelling waarvoor u een volledige of gedeeltelijke retourzending wilt doen en selecteert u "Doe de retourzending".


Selecteer vervolgens het (de) te retourneren product(en) en geef de reden van het retouraanvraagstuk aan.


Kies één van de volgende terugkeermethoden:

OPHALING AAN HUIS: Wij regelen de afhaling van waar u maar wilt. U bent verantwoordelijk voor de kosten van het ophalen van het pakket, met een vergoeding van € 6,00, die zal worden afgetrokken van de totale restitutie. Bij het invullen van het retourformulier dient u ons het ophaaladres te bezorgen. Uw pakket wordt meestal 48 uur (in werkdagen) na het aanmaken van uw retourzending opgehaald. Neem contact op met onze klantenservice als u niet beschikbaar bent. Thuis ophalen is niet mogelijk als de kosten van de geretourneerde producten lager zijn dan de kosten van de service, d.w.z. 6,00€.


ZELF RETOURNEREN: U kunt de gewenste producten terugsturen via de bezorgdienst van uw keuze en de verzendkosten zijn voor uw rekening.


Ga ten slotte, na controle van de gegevens, over tot de bevestiging van de aangifte.

U hebt 14 dagen na ontvangst van de bestelling om een retourzending te maken.

Zie voor meer details de voorwaarden of neem contact op met de klantenservice.

Ja, het is mogelijk om een gedeeltelijke retourzending uit te voeren.

Ga naar de rubriek "Bestellingen" van uw Mijn Chicco-account, kies de bestelling die je wenst terug te sturen en selecteer de rubriek "Terugsturen"

Hier kunt u de producten en hoeveelheden selecteren waarvoor u een retour wilt aanvragen.

Het is niet mogelijk een product te retourneren als er 14 dagen zijn verstreken sinds de leveringsdatum van de bestelling.

De retourkosten variëren naar gelang van de gekozen methode.


In het geval van OPHALING AAN HUIS worden de kosten voor het ophalen van het pakket in rekening gebracht, waarbij een bedrag van € 6,00 wordt afgetrokken van de totale restitutie. U kunt niet voor deze methode kiezen als de kosten van de geretourneerde producten lager zijn dan de kosten die voor de service worden afgetrokken, d.w.z. 6,00€.

Voor ZELF RETOURNEREN zijn de verzendkosten voor uw rekening.

Als u heeft gekozen voor OPHALING AAN HUIS:

  1. Bereid de producten voor : doe de producten die u wilt terugsten in hun oorspronkelijke verpakking en hergebruik de verpakking waarin u ze heeft ontvagen. Verwijder alle buitenetiketten van de verplaking van de vorige zending. U heeft het niet meer? Gebruik een pakje van dezelfde grootte.
  2. Plan de ophaling : Uw pakket wordt meestal 48 uur (in werkdagen) na het aanmaken van uw retourzending opgehaald. Als u niet beschikbaar bent, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 'E-Shop: bestellingen en beheer' en vervolgens 'Bestelling ontvangen: retouraanvraag product'. Vervolgens klikt u op ‘Nee’ en vult u bij het onderwerp van de aanvraag uw retournummer en twee beschikbare dagen in (9.00 – 18.00 uur). 
  3. Op de dag dat het pakket wordt opgehaald : komt onze vervoerder naar het gekozen adres en plakt hij het retourlabel op het pakket. U hoeft verder niets te doen! 
  4. Ontvangst van het pakket: Nadat we de producten in ons magazijn hebben ontvangen en de staat hebben gecontroleerd, betalen we u terug via de betaalmethode waarmee u uw aankoop hebt gedaan. De ophaalkosten van 6,00 euro worden in mindering gebracht.


Zodra wij de goederen in ons magazijn hebben ontvangen en de integriteit van de producten hebben gecontroleerd, doen wij de terugbetaling op dezelfde wijze als u uw aankoop heeft gedaan. Hierop worden de ophaalkosten van € 6,00 in mindering gebracht.


Als u heeft gekozen voor ZELF RETOURNEREN:

  1. Bereid de producten voor: doe de producten die u wilt terugsturen in hun oorsponkelijke verpakking en hergebruik de verpakking waarin u ze heeft ontvangen. Verwijder alle buitenetiketten van de vorige zending. U heeft het niet meer? Gebruik een pakje van dezelfde grootte.
  2. Druk het retouroverzicht af (u kunt dit met één klik doen na de retourbevestiging): vergeet niet het retourlabel af te drukken en in het pakket te stoppen.
  3. Maak het pakket klaar: zorg ervoor dat u alle verwachte producten in het pakket hebt zitten en vergeet niet het overzicht mee te sturen. 
  4. Kies de vervoerder van uw keuze: hij bezorgt u het label dat u op uw pakket moet plakken. Het adres van het magazijn wordt hierboven vermeld en op het overzicht van de retourzending. Geef het pakket vervolgens aan de vervoerder. 
  5. Ontvangst van het pakket: Nadat we de goederen in ons magazijn hebben ontvangen en de staat hebben gecontroleerd, betalen we u terug via de betaalmethode waarmee u uw aankoop hebt gedaan. 


Zodra wij de goederen in ons magazijn hebben ontvangen en de integriteit van de producten hebben gecontroleerd, betalen wij u terug op dezelfde manier als waarop u uw aankoop heeft gedaan.

U kan de status van uw retourzending volgen in het gedeelte "Retourzendingen" van je Mijn Chicco-account.

Zodra wij de goederen in ons magazijn hebben ontvangen en de integriteit van de producten hebben gecontroleerd, zullen wij de terugbetaling op dezelfde manier uitvoeren als waarop u de aankoop heeft gedaan.

De terugbetaling geschiedt op dezelfde wijze als de aankoop.

In geval van afhalen bij u thuis worden de afhaalkosten van € 6,00 in mindering gebracht op het totaalbedrag.

In het geval van een defect product, om de retourprocedure te activeren, log je in op je My Chicco account en ga je naar de rubriek "Bestellingen", kies je de bestelling waarvoor je een volledige of gedeeltelijke retourzending wilt doen en selecteer je de optie "Doe de retourzending".


Kies nu het/de te retourneren product(en) en vermeld in de reden van de retouraanvraag "het artikel is defect".


U wordt dan doorverwezen naar het contactformulier van de klantendienst, die de procedure zal afhandelen.

Als u een bestelling ontvangt met ontbrekende of andere producten dan de bestelde, kunt u ons schrijven door het formulier hier in te vullen. Selecteer het volgende:


1. E-shop: Bestellingen en beheer

2. Ontvangen bestelling:afwijkend of ontbrekend product

3. NEE als antwoord op de vraag "Heeft u het antwoord gevonden dat u zocht?".


Vul het formulier in met uw gegevens, leg kort uit wat er is gebeurd en voeg een foto bij. Vergeet niet om de verpakking en de producten die u heeft ontvangen bij u te houden, want het kan zijn dat we om meer details moeten vragen.

Als we uw claim ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om alle benodigde informatie te verzamelen en de beste oplossing te vinden.


Het spijt ons voor wat er is gebeurd, we werken dagelijks met toewijding en passie om u een kwalitatieve en professionele service te bieden.

In het geval van directe kortingen op individuele producten, zal de retourwaarde gelijk zijn aan het bedrag dat betaald is op het moment van aankoop, na aftrek van eventuele retourkosten.

Voor promoties met een gratis product of een korting die aandringt op de totale bestelling, zal bij de berekening van de terugbetaling het bedrag van de korting proportioneel worden toegewezen aan alle artikelen op basis van de volledige prijswaarde van de producten zelf.

We geven de terugbetaling uit op dezelfde manier waarop je de aankoop hebt gedaan.

In het geval van terugbetalingen op aankopen die geheel of gedeeltelijk met een cadeaukaart en/of loyaliteitspunten zijn gedaan, zal de eerste methode van terugbetaling de cadeaukaart(en) en/of loyaliteitspunten zelf zijn, gevolgd door de andere betaalmethoden.

Heeft u het antwoord dat u zocht niet gevonden?